Son həftələrdə xam neftlə yüklənmiş tankerlər Rusiyanın Baltik limanlarından, eləcə də Novorossiyskdən birbaşa Aİ-yə gedir, Greenpeace müəyyən edib. Ekoloqlar fəlakət təhlükəsi barədə xəbərdarlıq edirlər
Greenpeace ətraf mühit təşkilatının məlumatına görə, Rusiya bir neçə həftədir ki, Aİ sanksiyalarından yan keçərək xam nefti birbaşa Avropa limanlarına göndərir. DW-nin 24 sentyabr çərşənbə axşamı əldə etdiyi Greenpeace araşdırmasına görə, bunu GPS peyk sisteminin məlumatları sübut edir.
Onun sözlərinə görə, bu daşınmalara əsasən Yunanıstan gəmiçilik şirkətlərinin gəmiləri daxildir, onların bəziləri Rusiyanın “kölgə donanması” adlandırılan gəmilər – Rusiya Federasiyasına sanksiyaların qarşısını almaqda kömək etməkdə şübhəli bilinən tankerlərdir.
Tankerlər Rusiya Federasiyasından AB-də yüklənmiş və boşaldılmış vəziyyətdə çıxıblar
Müstəntiqlər 2024-cü ilin iyul ayına aid peyk məlumatlarını Aİ ilə Rusiyanın Baltik dənizindəki Primorsk və Ust-Luqa limanları, eləcə də Qara dənizin Novorossiysk limanı arasında üzən 15-ə yaxın tankerin hərəkəti haqqında təhlil ediblər. Təxminən 250 metr uzunluğunda olan bu tankerlərin hər biri 150 milyon litrdən çox xam neft daşımağa qadirdir.
Gəmilərin layihəsinə - onların suya batırılma dərinliyinə əsasən belə qənaətə gəlinib ki, gəmilər Rusiya neft limanlarını tam dolu halda tərk ediblər. Təyinat limanlarına çatdıqdan sonra onların su axını bir neçə metr azalıb ki, bu da yükün tam və ya qismən boşaldılmasının sübutu kimi qəbul edilir.
Greenpeace qeyd etdiyi kimi, Rusiya xam neftinin idxalı Aİ-nin mövcud sanksiyalarını pozur. 2023-cü ilin martından xam neftin dəniz yolu ilə daşınması qadağandır.
Köhnə tankerlərlə neft ixracı Baltikyanı ölkələr üçün təhlükədir
Bundan əlavə, Greenpeace-in fikrincə, Rusiya neftinin köhnəlmiş tankerlərdə pis vəziyyətdə ixracı Almaniyanın Baltik dənizi sahillərini təhdid edir. Sentyabrın 24-də Hamburqda təşkilatın bildirdiyinə görə, neft fəlakəti riski Rusiyanın Ukraynaya qarşı müharibəsinin başlamasından və Rusiyaya qarşı sanksiyaların qüvvəyə minməsindən sonra kəskin şəkildə artıb.
Tədqiqatda ekoloqlar 2021-ci ildən 2024-cü ilə qədər dəniz trafiki məlumatlarını araşdırdılar. Eyni zamanda, onlar Rusiyanın Primorsk, Sankt-Peterburq, Ust-Luqa və Vısotsk Primorsk, Primorsk, Ust-Luqa və Vısotsk limanlarından yola düşən və Almaniya sahilləri ilə üzən tankerlərə diqqət yetiriblər - bu, Rusiya limanlarından beynəlxalq sulara gedən əsas dəniz yollarından biridir. Bundan əlavə, neft dağılmasının mümkün nəticələrini simulyasiya etmək üçün tanker marşrutları boyunca GPS izləyiciləri olan xüsusi şamandıralar quraşdırılıb.
Fəlakət baş verərsə, Almaniya sahilləri təsirlənəcək
Təşkilatdan DW-yə verilən məlumata görə, təcrübə neft fəlakəti zamanı Rostok, Lübek və Kiel bölgələrində yaşayış məntəqələrinin risk altında olacağını göstərib. Eyni zamanda, Greenpeace ekspertləri əmindirlər ki, Baltik dənizində neft fəlakəti yalnız zaman məsələsidir.
Tədqiqatın müəllifləri qeyd edirlər ki, Aİ Rusiya neftinin idxalını dayandırdıqdan sonra Rusiya Federasiyası dəniz yolu ilə daha çox xam neft göndərməyə başlayıb. Greenpeace-in məlumatına görə, 2023-cü ildə Baltik dənizindən 1000-ə yaxın neft tankeri keçib.
Tankerlərin sığortası azdır
Bundan əlavə, Almaniyanın Baltikyanı sahillərində gəmilər gəmiçilik üçün xüsusilə təhlükəli zonadan - dənizin dibində dərin kanallar sistemi olan Kadet boğazından keçir. Eyni zamanda, Rusiya "kölgə donanmasının" bir çox tankerləri kifayət qədər sığortalanmayıb, buna görə də fəlakət zamanı dəymiş ziyanı kimin ödəyəcəyi bəlli deyil.
Son həftələr medianın diqqəti partlayıcı ammonium nitrat yükü daşıyan Malta bayraqlı zədələnmiş Ruby yük gəmisinin vəziyyətinə də çəkilib. Avqustun sonunda Rusiyanın Kandalakşa limanını tərk etdikdən dərhal sonra sahilə çıxdı və təmirə ehtiyac duyur. O vaxtdan bəri heç bir Avropa limanı onun yaratdığı təhlükəyə görə onu qəbul etməyə razı olmayıb.