Perspektiv: Arktikada Rusiya və NATO yeni marşrutlar və resurslar uğrunda rəqabət aparır
SİYASƏT
16:14
07.09.2024
Baxılıb: 2645
Perspektiv: Arktikada Rusiya və NATO yeni marşrutlar və resurslar uğrunda rəqabət aparır

 

Prospect jurnalı yazır ki, Arktikada bir sıra böhranlar baş verir. İqlim dəyişikliyi, Rusiyanın NEA və Qərbin buna reaksiyası gərginlik yaradır. Buzlar əridikcə yeni marşrutlara və resurslara nəzarət uğrunda ölkələr arasında mübarizə güclənir.

2023-cü il oktyabrın 7 və 8-də iki gəmi Baltik dənizini keçib. Bunlardan biri Honq-Konqda qeydiyyatdan keçmiş “Newnew Polar Bear” yük gəmisi idi, uzunluğu 169 m olan, 1638 standart konteyner daşıya bilən yük gəmisi. İkincisi, tarixdə nüvə mühərrikləri olan azsaylı ticarət gəmilərindən biri olan Rusiyanın Sevmorput gəmisidir və çinlilərin altında müşayiətçi kimi xidmət etmişdir.

Onlar qəribə bir kursla getdilər. Oktyabrın 6-da gəmilər ölkənin Baltik Donanmasının qərargahının yerləşdiyi Rusiya anklavı olan Kalininqrad vilayətinin Baltiysk şəhərinə yanaşıblar. Amma eyni zamanda Çin konteyner gəmisi oradan heç bir yükü çatdırmayıb və götürməyib. Əvəzində o, Şimal dəniz yolunun müşayiəti ilə Baltik dənizi ilə irəli-geri getdi. Sankt-Peterburqda dayandıqdan sonra onlar İsveçin cənub ucundan keçərək, Norveç sahilləri ilə şimala və Rusiyanın Arktika limanının Arxangelskinə getdilər. Oktyabrın sonunda orada dayanan Çin gəmisi Rusiyanın Rosatom nüvə enerjisi şirkətinin nəzarətində olan müvafiq administrasiyadan Şimal Dəniz Marşrutu (NSR) ilə hərəkət etmək üçün xüsusi icazə alıb.

5600 km-lik Şimal Dəniz Yolu Kanadanın Şimal-Qərb Keçidi ilə qardaş marşrutdur. Qara boğazdan Berinq boğazına qədər uzanır, Rusiyanın müstəsna iqtisadi zonasından keçir və Atlantik okeanını Sakit okeanla birləşdirir. NSR Asiya və Avropa arasında istənilən qeyri-Arktika marşrutundan təxminən 9,650 km qısadır və buna görə də daşıma şirkətləri və onların müştərilərinə çox vaxt və pul qənaət edə bilər.

 

Son vaxtlara qədər Arktikada naviqasiya çətinlikləri və məhdud gəmiçilik mövsümü səbəbindən marşrut praktiki maraq kəsb etmirdi. Onun naviqasiyası hələ də xüsusi uyğunlaşdırılmış gəmilər və Rusiya buzqıranlarının müşayiəti tələb edir, bu da səyahəti yavaş və bahalı edir. Bununla belə, bu gün Arktika buzları əriyir və Şimal Dəniz Yolu yeni aktuallıq qazanır.

 

Arxangelskdə dayanan "Yeni Qütb Ayısı"na verilən sənədlərdə bildirilir ki, gəmi Baltik dənizində olarkən onun qeydiyyatdan keçmiş sahibi dəyişib. Avqust ayında Şanxayda başlayan altı həftəlik geri qayıdış səyahətindən sonra Sankt-Peterburqa gələn Haynanda yerləşən Xin Xin Yang Shipping (ad “Yeni Gəmiçilik Xətti” kimi tərcümə olunur) bu səyahəti Rusiya vasitəsilə müntəzəm konteyner daşımalarının qurulmasında ilk addım adlandırdı. Arktika suları. Lakin tezliklə onu Moskva və Şanxayda ofisləri olan Rusiyada qeydiyyatdan keçmiş Çin logistika şirkəti Torgmoll əvəz etdi.

Yeni qeydiyyatla və "Newnew" buzqıran gəmisinin müşayiəti ilə Qütb Ayısı Qara dənizi və Vilkitski boğazını keçərək Sibirin şimal sahili ilə şərqə doğru istiqamət götürdü və Berinq boğazından keçərək Sakit okeana çıxdı.

Səyahət qlobal gəmiçilik şirkətləri, xüsusən də Çin şirkətləri arasında açıq Arktika potensialına artan marağın son əlaməti kimi qəbul edilə bilər. Yeni Göndərmə Xətti bu istiqamətdə fəal işləyir: 2023-cü ilin iyul-dekabr ayları arasında şirkət Arktikada yeddi səfər etdi və qütb şimalında fəaliyyətini genişləndirməyi planlaşdırdığını açıqladı. Bununla belə, Yeni Qütb Ayısının Baltikyanı keçməsi - bu yeddi nəfərdən biri - demək olar ki, bədnam oldu.

 

 

Gəmi və onun müşayiəti Baltik dənizini tərk edən zaman iki sualtı telekommunikasiya kabelinə - biri Estoniya ilə Finlandiya, ikincisi Estoniya ilə İsveç arasında - eləcə də Finlandiyanı Estoniya ilə birləşdirən Balticconnector qaz kəmərinə ciddi ziyan dəyib. Sonuncu təmir edilərkən, Finlandiya LNG idxalına bel bağlamalı olacaq. Hər iki ölkənin səlahiyyətli orqanları hadisə ilə bağlı təcili araşdırmaya başlayıb.

Oktyabrın 7-də və 8-də Çin və Rusiya gəmilərinin hərəkəti dərhal diqqəti cəlb etdi, çünki o vaxt onlar zərərin olduğu yerə yaxın idilər. Sonra araşdırma zamanı lövbərdən uzun bir iz tapdılar və sonunda Finlandiya Donanmasının dərin dəniz dalğıcları

nəhayət Finlandiya körfəzinin dibində zədələnmiş qaz kəmərinin yanında tapıldı. Finlandiya polisi qeyd edib ki, Arxangelskə çatan Yeni Qütb Ayısı sanki liman tərəfində lövbər əskik olub və onun boyası zədələnmiş boru kəmərində tapılıb. Polis gəmi ilə əlaqə saxlamağa çalışsa da, buna nail ola bilməyib.

Oktyabrın sonunda Finlandiyanın Milli Təhqiqat Bürosu Çin konteyner gəmisi ilə bağlı şübhələri təsdiqlədi, lakin lövbərin qəsdən və ya gəminin idarə edilməsində səhvlər nəticəsində söküldüyünü söyləmək üçün hələ tez olduğunu söylədi. Çin Xarici İşlər Nazirliyinin sözçüsü Mao Ning, "obyektiv, qərəzsiz və peşəkar" araşdırmaya çağıraraq cavab verdi. Bir neçə ay keçsə də, Finlandiya rəsmiləri bu cinayət işi üzrə Çindən vəd edilən əməkdaşlığı hələ də almayıb. Estoniyanın müdafiə naziri Hanno Pevkur İsveç televiziyasına müsahibəsində dediyi kimi, “əgər lövbər zədələnmiş kabellər və boru kəməri arasında 100 dəniz milindən çox boş qalmışdısa, o zaman sadə bir qəzaya inanmaq çətindir”.

 

Məlumdur ki, sualtı infrastrukturun təxribatına görə məsuliyyəti aydın şəkildə müəyyən etmək asan deyil. Həm Çin, həm də Rusiya günahsız olduqlarını bildiriblər. Lakin 2023-cü ilin sentyabrında “Şimal axını” qaz kəmərinin mübahisəli təxribatından sonra həyəcanlı vəziyyətdə olan NATO inandırıcı görünmür. Şimali Atlantika Alyansı Baltik dənizində patrulları gücləndirdiyini, müşahidə, kəşfiyyat və dron uçuşlarının sayını artırdığını və əraziyə dörd minaaxtaran gəmi göndərdiyini açıqlayıb.

 

Sualtı infrastrukturun əhəmiyyəti artdıqca, müdaxilələrin təhlükəsizliklə bağlı nəticələri, eləcə də boz zonada Rusiya ordusunun güclənməsinə dair şübhələr də artır. Dünya rabitəsinin təxminən 97%-i hər gün təxminən 10 trilyon dollar maliyyə köçürmələri həyata keçirən dənizaltı kabellərdən asılıdır. 2021-ci ildən bəri səkkiz izah edilməmiş, lakin şübhəli kabel kəsilməsi hadisəsi və Avropa və Şimali Atlantika ətrafındakı sularda qeyri-adi hərəkət edən Rusiya gəmilərinin 70-dən çox müşahidəsi baş verib.

Cavab olaraq, NATO 2023-cü il Vilnüs Sammitində “kritik infrastrukturumuzla bağlı strateji zəifliklərin və asılılıqların müəyyən edilməsi və yumşaldılması... və məcburi istismarlara hazırlıq, qarşısının alınması və müdafiə edilməsi... enerjiyə yönəlmiş xüsusi şəbəkə yaratmağa razılaşdı. , dövlətlər və qeyri-dövlət aktorları tərəfindən məlumat və digər hibrid taktikalar.”

Çin dənizaltı imkanlarına böyük sərmayə qoyub və keçən il Tayvanı Matsu adalarına birləşdirən iki kabeli kəsməkdə şübhəli bilinir, lakin Baltikyanı hadisə dünyanın bu hissəsində ilk dəfədir ki, Çin gəmisi şübhə altına düşür.

Çinin Arktikada mövcudluğu yeni deyil və genişlənir. 1925-ci ildən bu ölkə eyniadlı arxipelaqın beynəlxalq hüquqi statusunu müəyyən edən Şpitsbergen müqaviləsinin iştirakçısıdır. Bu, artıq Pekinə Arktikanın müəyyən ərazilərini araşdırmaq hüququ verir, lakin o, daha çox şey istəyir.

Qütb İpək Yolu: Arktika Qar Əjdaha Yolunun Qiymətləndirilməsi

2013-cü ildə Çin “Arktikaya yaxın dövlət” statusu iddia edərkən, bölgənin qərar qəbul edən orqanı olan Arktika Şurasında daimi müşahidəçi oldu və tam üzv olmaq üçün səylərini davam etdirir. 2018-ci ildə ölkə Arktikanın “regiondan kənarda olan dövlətlərin maraqları üçün həyati əhəmiyyət daşıdığını” iddia etdi və buna görə də belə dövlətlərin orada elmi araşdırmalar, naviqasiya, uçuşlar, balıq ovu, dənizaltı kabel və boru kəmərləri çəkmək hüququ var.

Pekin həmçinin Çini Şimal Buzlu Okeanı vasitəsilə Avropa ilə birləşdirəcək Qütb İpək Yolunun inkişafını təşviq edərək, regionun resurslarından istifadə etmək və Arktikanın özünün “Kəmər və Yol” təşəbbüsünə daxil edilməsini təşviq etmək hüququnu iddia edir.

Çin İslandiya, Qrenlandiya və digər şimal ölkələri ilə əlaqələri inkişaf etdirir. 2010-cu ildə o, 500 milyon dollardan çox dəyərində ilk valyuta svopunu təmin etdi, çünki Reykyavikin bank sistemi maliyyə böhranı səbəbindən qeyri-sabit idi və balıqçılıqla bağlı mübahisələr fonunda Avropa İttifaqı ilə münasibətləri pisləşdi. Həmin il Danimarka Çinlə 740 milyon dollar dəyərində ticarət və inkişaf müqavilələri imzaladı. Növbəti il ​​isə Qrenlandiya və İslandiya hökumətləri, həmçinin Danimarkanın Çindəki səfiri Çinin Arktika Şurasında daimi yer almaq istəyini dəstəkləyən bəyanatlar verdilər.

Təhlükəsizlik narahatlıqları və Çinin niyyətləri ilə bağlı müəyyən şübhələr heç vaxt tam həll edilmir.

Digər xəbərlər
SON XƏBƏRLƏR
Britaniya İraqla qanunsuz miqrantlara qarşı mübarizə üçün müqavilə imzalayıb
04:10
Gürcüstanda mitinq zamanı bir neçə polis əməkdaşı xəsarət alıb
04:08
Bayden: Ümid edirəm, Tramp Kanada və Meksika mallarına rüsum barədə fikrini dəyişəcək
04:04
Altmış üç ölkənin hüquq-mühafizə orqanları birgə 225 ton kokain ələ keçirib
04:01
İsrail Ordusu Livanda atəşkəsə nəzarət edəcək
03:44
Bolqarıstan rəsmisi: "Orta Dəhliz strateji mövqeyi sayəsində ticarət və iqtisadiyyatda yeni imkanlar yaradacaq
20:12
Azərbaycandakı valyuta hərraclarındakı satış 2 dəfə artıb
20:01
Nazir müavini: "DSMF-nin investisiya siyasəti konservativ və ehtiyatlıdır”
19:48
Ağdam Sənaye Parkının rezidenti Gürcüstana divar kağızları ixrac etməyə başlayıb
19:45
54 şəxs və 29 təşkilat Aİ-nin sayca 15-ci sanksiya paketinə daxil ediləcək
19:12
Çin şirkətləri ilk dəfə Avropa İttifaqının Rusiya əleyhinə sanksiyalar paketinin “qara siyahı”sına düşə bilər
19:01
“Bərgüşadçay” yedək gəmisi istismara verilib
19:00
AZPROMO Latviyaya ixrac missiyası təşkil etməyi planlaşdırır
18:56
Azərbaycan neftinin qiyməti 75 dollardan aşağı düşüb
13:41
Fransızların 63 faizi Makronun istefasını istəyir
13:38
Rusiya şirkətlərinin mənfəəti iki ilin minimumuna düşüb
13:15
Tramp Meksika Prezidenti ilə qanunsuz köçü müzakirə edib
13:13
Niderland uzaqmənzilli raketlərin hazırlanması təşəbbüsünə qoşulub
13:11
KİV: Vaşinqton Rusiyaya qarşı zərbələrin nüvə eskalasiyası riskini artırmadığını hesab edir
13:09
ABŞ Ukraynaya 725 milyon dollar məbləğində növbəti hərbi yardım paketi təqdim etməyə hazırlaşır
12:52