Süni intellekt uşaqların tənqidi düşünmə bacarıqlarını zəiflədirmi?
CƏMİYYƏT
07:05
19.09.2024
Baxılıb: 1537
Süni intellekt uşaqların tənqidi düşünmə bacarıqlarını zəiflədirmi?

Təhsildə süni intellektin geniş tətbiqi uşaqların tənqidi düşünmə bacarıqlarının zəifləyəcəyi ilə bağlı narahatlıq yaradır. Sürətli cavab verən platformalar tələbələrin tənqidi düşünmə vərdişlərini dəyişə bilər.

 

Süni intellekt tələbələrə suallara tez cavab verməyə imkan verir. Beləliklə, onların təhlil və problem həll etmə qabiliyyətlərinə bu proses mənfi təsir göstərə bilərmi?

 

Bəzi pedaqoqlar süni intellektin istifadəsinə tamamilə qarşı olsalar da, digərləri süni intellektin etik istifadəsi öyrədilsə, bu, şagirdlərin təfəkkürünü yaxşılaşdıra biləcəyini iddia edir. Amerika Psixoloji Assosiasiyası həmçinin tələbələrin ev tapşırıqlarında süni intellektdən istifadə etmələrini dəstəkləyir. Bununla belə, tələbələrin bu prosesdə öz düşüncələrini və perspektivlərini inkişaf etdirməli olduğunu vurğulayır.

 

Təhsildə süni intellekt və saxtakarlıq müzakirələri

ABŞ-ın Nyu York Şəhər Təhsil Departamenti 2023-cü ildə ChatGPT-ni məktəblərdə qadağan etdi. Qadağa qərarının əsasını süni intellektin tələbələrin tənqidi düşünmə bacarıqlarına mənfi təsir göstərə biləcəyi və saxtakarlığı asanlaşdıra biləcəyi fikri təşkil edib. Tələbələrin öz cihazları ilə süni intellektə daxil olmasının qarşısını almaq çətin olduğu üçün qadağanın effektivliyi şübhə doğurdu və uzun sürmədi. ABŞ-dakı bəzi məktəblər ChatGPT-ni xüsusi olaraq qadağan etməyə davam edir. Lakin pedaqoqlar daha çox başqa bir suala diqqət yetirirlər: Süni intellekt alətləri təhsilə necə inteqrasiya oluna bilər?

 

Bəzi pedaqoqlar süni intellekti tamamilə qadağan etmək əvəzinə, şagirdlərə bu texnologiyadan etik və effektiv şəkildə istifadə etməyi öyrətməyin daha faydalı olacağını düşünürlər. Texas Universitetində aparılan araşdırma da bu istiqamətə işarə edir. Tədqiqat göstərir ki, süni intellekt tələbələrin yazı bacarıqlarını təkmilləşdirmək və mətnləri daha yaxşı təşkil etmək qabiliyyətini artırır. Bununla belə, belə vasitələrdən sui-istifadənin tənqidi təfəkkürün inkişafına mane ola biləcəyi də vurğulanır.

 

Tənqidi təfəkkür informasiyanı qiymətləndirmək, təhlil etmək və müxtəlif rakurslardan baxmaqla inkişaf edir. Ancaq süni intellekt bu prosesləri saniyələrlə məhdudlaşdıraraq tənqidi düşüncənin işə düşməsinə imkan vermir. Bu, tələbələrin, xüsusən də yazılı tapşırıqlarla bağlı səy göstərmədən nəticə əldə etmələrini asanlaşdırır. Bu vəziyyət təhsilin “sorğulama” və “problem həlli” ölçülərinə zərər verə biləcəyi narahatlığını artırır. Bunun uzunmüddətli perspektivdə tələbələrin “beyin həmləsi” və “yaradıcı düşünmə” bacarıqlarına necə təsir edəcəyi sualını gündəmə gətirir.

 

Süni intellekt təhsildə effektiv vasitə kimi necə istifadə edilə bilər?

Texas Universitetində aparılan araşdırmaya görə, süni intellekt təkcə qrammatik səhvləri düzəltmək deyil, həm də müxtəlif yazı üslubları və məzmun redaktə üsullarını öyrədir. Məsələn, ChatGPT kimi alətlər tələbələrə öz üslublarını necə təkmilləşdirmək barədə rəy verir. Bu, həmçinin şagirdləri yanlış məlumatlara qarşı diqqətli saxlamaqla doğru ilə yanlışı ayırd etmək bacarığını gücləndirir.

 

Əgər süni intellekt təhsildə səmərəli istifadə olunarsa, onun üstünlükləri çoxdur.  Çünki AI fərdiləşdirilmiş öyrənmə, avtomatik qiymətləndirmə, məlumatların təhlili və dəqiq məlumatlara sürətli çıxış imkanları ilə fərq yaradır.

 

Fərdiləşdirilmiş öyrənmə: Süni intellekt hər bir tələbənin fərdi ehtiyaclarına əsaslanaraq fərdiləşdirilmiş təhsil planları təqdim edir. O, tələbələrin güclü və zəif tərəflərini təhlil edir və onlara xüsusi resurslar və dəstək verir. Bu, tələbələrə öz sürəti ilə və ən effektiv şəkildə öyrənməyə imkan verir.

 

Avtomatlaşdırılmış qiymətləndirmə: Süni intellekt tələbələrin test və tapşırıqlarını tez və dəqiq qiymətləndirərək müəllimlərə vaxtlarından səmərəli istifadə etməyə imkan verir. Bundan əlavə, tələbələr dərhal rəy ala və çatışmazlıqlarını tez bir zamanda düzəldə bilərlər.

 

Məlumatların təhlili: Süni intellekt təlim məlumatlarını təhlil edərək tədris strategiyalarını təkmilləşdirir. O, tələbələrin öyrənmə prosesləri haqqında ətraflı məlumat verir və müəllimlərə məlumatlara əsaslanan qərarlar qəbul etməyə imkan verir.

 

Dəqiq məlumatlara sürətli çıxış: Bu, tələbələrə məlumatı tez və dəqiq şəkildə əldə etmək imkanı verir. Bu, onlara dezinformasiyanı tez aşkar etməyə kömək edir.

 

Əlçatanlıq: Təhsil materiallarını xüsusi ehtiyacı olan tələbələr üçün daha əlçatan edə bilər. O, dil maneələri və ya öyrənmə qüsurları olan tələbələr üçün tərcümə və uyğunlaşma vasitələri təmin etməklə təhsildə bərabərliyi təmin edir.

 

Öyrənmə analitikası: Şagirdlərin öyrənmə davranışını təhlil edərək, süni intellekt onların hansı mövzularla mübarizə apardığını və hansı strategiyaların ən yaxşı nəticələr verdiyini müəyyən edə bilər. Bu məlumat tədris metodlarını və kurikulumları daim təkmilləşdirmək üçün istifadə edilə bilər.

 

 

Valideynlər və müəllimlər tərəfindən uşaqların bu sistemdən sağlam şəkildə istifadəsinə dəstək verilməsi onların beyin inkişafına töhfə verəcək.

Neyropsixoloq Merve Tuğçe Doğru

Valideynlər və pedaqoqlar uşaqların tənqidi düşünmə bacarıqlarını necə qoruya bilərlər?

Bəs, valideynlər və pedaqoqlar uşaqların süni intellektdən istifadə edərkən tənqidi düşünmə bacarıqlarını itirməmələri üçün hansı tədbirləri görməlidirlər? Bu məsələ ilə bağlı Səhiyyə Elmləri Universitetindən Neyropsixoloq Merve Tuğçe Doğru ilə danışdıq.

 

Düzdür, o, uşaqların süni intellektdən məsuliyyətlə istifadə etməli olduğunu vurğulayır. Əks halda, o deyir ki, informasiyaya bu cür sürətli çıxış onları dərindən düşünməkdən yayındıra bilər.

 

“İnformasiyaya asan çıxışın təmin edilməsi çox vacibdir; Bir çox resurslara daha tez daxil ola bilərik. Ancaq uşaqlarda özünü idarə etmə, dərk etmə, doğru ilə yanlışı ayırd etmə kimi bacarıqların inkişafı baxımından beynin ön bölgəsi olan frontal korteks fəaliyyətini tamamlaya bilmədiyi üçün süni intellektin istifadəsi bu proseslərə meydan oxuya bilər. yeniyetməlik dövrünün sonuna qədər tam inkişaf. Bu, beyin inkişafını passiv etmək riskini daşıyır.

 

Valideynlər və pedaqoqlar uşaqların tənqidi düşünmə bacarıqlarını itirməmələrini təmin etmək üçün bu ehtiyat tədbirlərini görə bilərlər: Süni intellektlə qarşılıqlı əlaqəyə həmişə şübhə ilə yanaşın və fərziyyələrlə yanaşın. Alınan məlumatların mənbələrini yoxlamaq və məlumatın düzgünlüyünə dair sübut axtarmaq vacibdir.

 

Ümumiyyətlə, tənqidi düşünmə bacarıqları ömür boyu öyrənmə üçün vacibdir və böyüməyə kömək edir. Süni intellekt məlumat əldə etmək və şərh etmək baxımından faydalı bir sistem ola bilər. Valideynlər və müəllimlər tərəfindən uşaqların bu sistemdən sağlam şəkildə istifadəsinə dəstək verilməsi onların beyin inkişafına töhfə verəcək”.

Digər xəbərlər