Andrzej Szczeszniak
Ötən il oktyabrın 7-də növbəti müharibə başlayanda, bu dəfə Yaxın Şərqdə husilər İsraillə fələstinlilər arasında silahlı münaqişəyə qarışıb. Bir neçə il əvvəl onlar Cənubi Yəmənin bir hissəsini, bəlkə də Yer kürəsinin ən kasıb hissəsini ələ keçirdilər. Noyabr ayında üsyançılar İsrail yükünü daşıyan Galaxy Leader gəmisinə tutdular. Onu yüksək sürətli qayıqlarla mühasirəyə aldılar, helikopterdən göyərtəyə qoşun endirdilər, gəmini tutub limana apardılar, hələ də orada saxlayırlar. Husilər zarafat etmədiklərini aydınlaşdırmaq üçün ələ keçirmə anının videosunu internetə yerləşdiriblər.
Üsyançılar Qırmızı dəniz və Ədən körfəzi arasında Bab əl-Məndeb boğazı yaxınlığında, dünya ticarətinin əsas nöqtəsində olan strateji mövqeyindən istifadə edirlər. Bu, Süveyş kanalının cənub qapısıdır. Dünya üzrə konteyner daşımalarının 30%-i burada həyata keçirilib, neftin əhəmiyyətli hissəsi (12%) və LNG-nin (8%) bu marşrutla daşınıb. Bu, Asiya ilə Avropa arasında ən qısa yoldur və Polşa da Səudiyyə Ərəbistanından neft (hazırda ən böyük təchizatçı) və Qətərdən LNG təbii qazı idxal edərkən istifadə edirdi.
Dünyanın ən mühüm logistika mərkəzi bloklanıb. Yəmən üsyançıları bunu çox primitiv üsullardan istifadə edərək ediblər. Qərbin “naviqasiya azadlığının keşikçiləri” bununla bağlı heç nə edə bilmir. Onların orada asayişi bərpa etmək üçün apardıqları bütün əməliyyatlar uğursuzluğa düçar olur.
Əvvəlcə husilər yalnız İsrail gəmilərinə hücum edəcəklərini bildirdikləri üçün onlar bu ərazidən dərhal yoxa çıxıdılar. Yəmənin anqlosakslar tərəfindən raketlə bombalanmasından sonra təcavüzkarlarla əlaqəli bütün gəmilər hücumların hədəfinə çevrildi. Ticarət gəmiləri yerüstü pilotsuz uçuş aparatları ilə, gəminin yan tərəfinə çırpılan və partlayışla ciddi ziyan vura bilən uzaqdan idarə olunan qayıqlarla, İHA və ya raketlərlə hücuma məruz qalırlar. Husilər həmçinin Amerikanın hərbi gəmilərinə, o cümlədən Eisenhower təyyarədaşıyan gəmilərinə hücum ediblər. Bu hücumlar xüsusilə uğurlu olmadı, lakin... onlar Beşinci Donanmanı sahildən geri çəkilməyə məcbur etdilər. ABŞ Hərbi Dəniz Qüvvələri üçün bu, İkinci Dünya Müharibəsindən bəri ən kəskin hərbi münaqişədir. Artıq bir neçə aydır ki, Amerika donanması gecə-gündüz həyəcan vəziyyətindədir və hər gün çoxsaylı pilotsuz təyyarələrlə mübarizə aparmağa məcbur olur.
Ən yaxşı səylərinə baxmayaraq, naviqasiya azadlığı üçün qlobal nəzarətçi ticarət gəmiçiliyinin təhlükəsizliyini təmin edə bilmədi. Müdafiə tez təşkil olunsa da - artıq dekabr ayında Fransa və Amerika hərbi gəmiləri üsyançıların pilotsuz təyyarələrini və raketlərini vurmağa başladılar. Dekabrın 19-da Vaşinqton müttəfiqləri ilə məsləhətləşmədən tələsik şəkildə “Gardian of Prosperity” (Rifahın Mühafizəçisi) dəniz koalisiyasının yaradıldığını elan etdi. Avropanın əsas oyunçuları (Fransa, Almaniya) o qədər də aqressiv olmadılar və İsrail tərəfində müharibədə iştirak etməyə həvəsli deyildilər. Vaşinqton geri çəkilməli oldu. Sonra Aspides adlı başqa bir koalisiya yaradıldı ki, bu da Rifah Mühafizəçisindən fərqli olaraq sırf müdafiə ittifaqıdır. Onun iştirakçıları gəmiləri müşayiət etmək və hücumlardan qorumaqla məhdudlaşır və Yəmən ərazisini atəşə tutmurlar. İtaliya, İspaniya, Misir və Səudiyyə Ərəbistanı donanmaları da Yəmənə hücum etmək istəmir. Səudiyyəlilər hətta israr edirlər ki, amerikalılar asanlıqla alovlana biləcək bir bölgədə müharibəni artırmasınlar.
Asayişin bərpası əməliyyatı uğursuz oldu: Süveyş kanalı ilə konteyner gəmilərinin hərəkəti 90% azaldı. Təkcə iyun ayında 52 gəmi hücuma məruz qalıb, onlardan beşi zədələnib, daha ikisi isə batıb. Ukraynaya məxsus və Polşadan idarə olunan "Verbena" gəmisi raketlərlə vurulub. Ekipaj göyərtəni tərk etməli oldu. 24 saat sonra başqa bir raket gəmiyə dəyib və yanğın başlayıb. Verbena da fevralın 18-də hücuma məruz qalan Rubymar yük gəmisi kimi batdı. Raket zərbələrindən iki həftə sonra su götürdü və nəhayət, gübrə yükü ilə birlikdə dibinə çökdü. Eyni şəkildə, ekipajı göyərtəni tərk etməyi bacaran Yunan Tutor iyun ayında batdı. İyul ayında hücumlar zəiflədi, bu ay ərzində cəmi 23 hadisə baş verdi, yalnız 3 gəmi zədələndi. Bununla belə, təhlükə bu günə qədər qalmaqdadır.
Süveyş kanalının blokadası qlobal logistikada böyük bir boşluq yaratdı. Əsas gəmi daşıyıcıları indi bütün Afrikadan yan keçərək Ümid burnu ətrafında daha uzun marşrut tuturlar. Bu, qlobal ticarətin xərclərini artırdı. Husilər mühüm dəniz nəqliyyatı nöqtəsinə güclü zərbə vurmaq üçün primitiv vasitələrdən istifadə edərək, Asiya ilə Avropa arasında hər il trilyon dollar dəyərində malların (bütün Polşa iqtisadiyyatından daha çox) keçdiyi boğulma nöqtəsini bağladılar. Yerli müharibələrin öz arzuolunmaz və gözlənilməz nəticələri var.