NASA araşdırması cavab verdi: Marsda həyatın sona çatmasına nə səbəb oldu?
REGİONAL MƏTBUAT
00:36
11.10.2024
Baxılıb: 306
NASA araşdırması cavab verdi: Marsda həyatın sona çatmasına nə səbəb oldu?

Qırmızı Planetdə bir vaxtlar həyatın olub-olmadığı sualı yeni məlumatlarla yenidən gündəmə gəlib.
NASA-nın Marsa apardığı Curiosity Qırmızı Planetin necə yaşayış üçün yararsız hala düşdüyünə dair yeni sübutlar təqdim edib.

Bu gün soyuq və quraq bir mühit olan Mars həyatı dəstəkləyə biləcək şərtlərdən uzaq görünür. Lakin getdikcə artan kəşflər planetin milyardlarla il əvvəl həyatın olduğu nəzəriyyəsini gücləndirir.

2012-ci ilin avqustunda Marsın Geyl kraterinə enən Curiosity 10 ildən artıqdır ki, Yerin qonşusu haqqında dəyərli məlumatların əldə edilməsinə öz töhfəsini verir.

Roverin son məlumatları Qırmızı Planetin iqlim dəyişikliyi nəticəsində necə yaşayış üçün yararsız hala düşdüyü barədə təsəvvür yaradır.

NASA-dan olan tədqiqatçılar Curiosity alətləri ilə Geyl Kraterində karbonla zəngin mineralların, yəni karbonatların izotop tərkibini ölçdülər.

İzotoplar bir elementin müxtəlif kütlələrdə vəziyyətlərini təmsil edir. Su buxarlandıqca yüngül karbon və oksigen izotopları atmosferə qaçır, daha ağır izotoplar isə geridə qalır və bəzən süxurlara çevrilir.

Karbonatlar əmələ gəldiyi mühitin şərtləri haqqında məlumat verə bildiyi üçün alimlər bu mineralların izotoplarını yaxından araşdırmağa çalışırlar. Karbonat süxurlarında toplanan karbon və oksigen izotopları Marsın keçmişinə işıq salmağa kömək edir.

Proceedings of the National Academy of Sciences jurnalında 7 oktyabr bazar ertəsi dərc edilən məqalədə müzakirə edilən karbonat izotopları Marsda suyun qısa müddət ərzində mövcud olduğunu göstərir.

Əvvəlki araşdırmalar Marsın 2 milyard il əvvəl daha sıx bir atmosferə malik olduğunu və bu səbəbdən planetdə suyun ola biləcəyini irəli sürmüşdü.

Tapıntılar Qırmızı Planetdə bir zamanlar həyatın mövcud olması ehtimalını tamamilə istisna etmir, lakin nəzəriyyəni şübhə altına alır.

NASA-nın Goddard Kosmik Uçuş Mərkəzindən Dr. Məqalənin aparıcı müəllifi David Burtt deyir: “Bu karbonatların izotop dəyərləri həddindən artıq buxarlanmaya işarə edir və bu karbonatların yalnız müvəqqəti bir müddət ərzində maye suyun əsasını təmin edəcək bir iqlimdə əmələ gəldiyini göstərir. "

Nümunələrimiz bir vaxtlar Marsın səthində həyatın (biosferin) mövcud olduğu mühitə uyğun gəlmir. Lakin bu, yeraltı biosferin və ya bu karbonatların əmələ gəlməsindən əvvəl başlayan və bitən səth biosferinin mümkünlüyünü aradan qaldırmır.

Tədqiqatçılar karbonatların əmələ gəlməsinə səbəb ola biləcək iki prosesə diqqət yetirirlər. Bir ehtimal, Marsda yaş-quru dövrləri olan bir iqlim modelidir. Bu seçim planeti qısa müddət ərzində yaşayış üçün yararlı hala gətirmiş ola bilər.

Digər variant isə Geyl kraterindəki karbonatların demək olar ki, dondurucu (kriogen) və hiper duzlu mühitdə əmələ gəldiyini göstərir.

Məqalənin həmmüəllifi Dr. Cennifer Stern bu ssenariləri belə izah edir:

Yaş-quru dövrü həyat üçün daha uyğun və həyat üçün daha az uyğun olan mühitlər arasındakı dəyişikliyi göstərir. Marsın orta enliklərindəki kriogen temperaturlar suyun çox hissəsinin buzda qaldığı, kimya və ya biologiya üçün uyğun olmayan, həddindən artıq duzlu, xoşagəlməz və həyat üçün daha yararsız olduğu mühiti göstərir.

NASA bildirir ki, bu iki ssenari daha əvvəl də irəli sürülüb, lakin bu, ilk dəfədir ki, izotop məlumatları ilə dəstəklənir.

Tədqiqat qrupu hesab edir ki, Marsda karbon və oksigen izotoplarının həddindən artıq yüksək dəyərləri iqlimdə ciddi dəyişikliklərdən xəbər verir.

Dr. Burtt deyir: "Buxarlanma Yerdə oksigen izotopunda əhəmiyyətli dəyişikliklərə səbəb ola bilər, lakin bu araşdırmada ölçülən dəyişikliklər iki-üç dəfə daha böyük idi".

Alimlər bu məlumatların Marsın çoxlu su itirdiyini və ağır izotopların karbonat süxurları şəklində geridə qaldığını bildirirlər.

Bəşəriyyətin Marsda koloniya qurma ehtimalı yaxınlaşdıqca, yeni tədqiqat Qırmızı Planetin tarixini və onun həyatla əlaqəsini anlamağa kömək edir.

Digər xəbərlər
SON XƏBƏRLƏR
HƏMAS lideri Yəhya Sinvar necə öldürülüb?
09:51